Wethouder Veere moet best doen om huifbedgebouwtje te legaliseren (PZC)

Posted by on dec 23, 2014 in Blog | 1 comment

DOMBURG – De Veerse SGP-wethouder Jaap Melse moet zijn uiterste best doen het huifbedgebouwtje op minicamping De Heksenketel alsnog te legaliseren.

Dat eisten de fracties van VVD en DTV donderdagavond tijdens de gemeenteraadsvergadering.

Er mag niet weer een juridisch steekspel ontstaan, waarschuwden Bert van Halderen (VVD) en Wim Bartels (DTV), nu zo’n ‘uitstekend’ initiatief als het huifbedrijden met zwaar gehandicapten daar slachtoffer van kan worden.

Wethouder Melse zegde toe in overleg te gaan met de Stichting Huifbedrijden Walcheren. Maar, voegde hij er aan toe, die zal zich dan wel ‘flexibel’ moeten opstellen. En de gemeente evenzeer, drukten de twee raadsleden de wethouder op het hart. ,,Ook van de gemeente mag een uitterst constructieve opstelling worden verwacht”, zei Van Halderen. En ook een ‘flexibele’, voegde Bartels daar aan toe. Maar de wethouder hield zijn kruit verder droog. ,,Ik kan daar verder niet op in gaan”, was het enige wat hij er nog op te zeggen had.

Aanleiding tot de discussie was een artikel in de PZC over de weigering van de gemeente het huifbedgebouwtje te legaliseren, met als gevolg dat de stichting het zou moeten slopen. Volgens de wethouder kon hij niet anders omdat de stichting bij herhaling zou hebben nagelaten ‘aanvullende gegevens’ te verstrekken. In een brief aan de gemeenteraad reageerde de stichting woensdag dat legalisering met een beetje goede wil mogelijk is, gezien een op handen zijnde reparatie van het bestemmingsplan Buitengebied. Dat bestemmingsplan is al een tijdje inzet van juridische strijd tussen de camping De Heksenketel en de gemeente.

door Henk Postma

Tekst van de PZC website

One Comment

1. Jongens, jullie hebben al zoveel gedaan geef je zomaar niet gewonnen aan die wethouder.
    Ik weet hoeveel goeds jullie doen voor de gehandicapte mensen, snapt die wethouder dat dan niet?
    Leg hem een keer op het bed dan weet hij wat de gehandicapten voelen en meemaken.