PZC artikel 26-10-15

Posted by on nov 28, 2015 in Blog | 0 comments

VEERE – Het door de gemeente Veere illegaal verklaarde gebouwtje van de stichting Huifbedrijden Wacheren bij camping de Heksenketel in Veere kan blijven staan, oordeelt de rechtbank in Middelburg.

De gemeente Veere heeft onterecht de bouwvergunning, aangevraagd op 13 mei 2014, geweigerd. Opnieuw krijgt de gemeente een gevoelige tik op de vingers van de rechtbank.

De rechtbank boog zich op verzoek van juridisch adviseur Bram van Leeuwen, namens de camping de Heksenketel, over twee zaken rond het gebouwtje van de stichting dat op het terrein van de camping staat; zowel het niet verlenen van de vergunning die in mei 2014 is aangevraagd, als het niet tijdig kenbaar maken van de vergunning, die volgens de rechtbank op 9 juli dat jaar geldig werd door nalatigheid van de gemeente Veere.

image-4674913

Proceskosten
Met het vonnis van de rechtbank is het oplaadstation nu gelegaliseerd. Het werd door de stichting neergezet langs het doodlopende weggetje bij de Heksenketel. De stichting ging er van uit dat er geen bouwvergunning voor het gebouwtje nodig was. De gemeente is in beide zaken ook veroordeeld tot de proceskosten. Veere moet binnen twee weken de vergunning publiceren. De gemeente Veere wilde geen commentaar geven omdat ‘zij zich nog beraadt op de zaak’.