Welkom

Posted by on aug 16, 2012 in Artikel | 4 comments

Welkom

Welkom op de website van Stichting Huifbedrijden Walcheren. Graag willen wij u een inzicht geven in ons project betreffende ‘huifbedrijden’ voor mensen met een verstandelijke of lichamelijke beperking. Het huifbedrijden is niet nieuw, maar is wel nieuw voor Walcheren (Zeeland). Door de beweging van de paarden, dat geeft ontspanning en plezier en heeft ook een therapeutische werking.

Voor de cliënt met een verstandelijke of lichamelijke beperking bijvoorbeeld MS en Parkinson, wordt in verhouding heel weinig gedaan, maar het paard als therapeut is inmiddels bewezen in diverse plaatsen in Nederland. Wanneer mensen met een verstandelijke of lichamelijke beperking op het ritme van de paarden meebewegen en de warmte van de paardenlijven voelen ontspannen zij zich en wordt de bloeddoorstroming bevorderd. Het is een optimale massage.

Huifbedrijden Walcheren biedt ontspanning en therapie voor mensen met een verstandelijke of lichamelijke beperking

Contactinformatie Stichting Huifbedrijden Walcheren
Noordkerkepad 40
4361CL Westkapelle
info@stichtinghuifbedrijdenwalcheren.nl

Bankrek.: NL60RABO0340366931
RSIN/Fiscaal nr.: 851336577

4 Comments

1. Graag zou ik met een van onze bewoners een keer willen huifbedrijden, is dat mogelijk? Hoe kan ik dat bespreken?
    Graag hoor ik van u,
    Mvg Monique van Manen
    Zorgondernemer Thomashuis Kruiningen

• Hallo,

Wij denken erover om op schoolreis te gaan naar de Heksenketel waar 3 kinderen van de groep al eerder paard reden op vrijdag. 3 kinderen uit onze groep zouden dan een huifbedtochtje willen maken. Kkan ik telefonisch met jullie contact krijgen? Ik hoop van jullie te horen.

Hartelijke groet Leny Geschiere, leerkracht van de mytylschool de Sprienke

2. Hallo Leny en Monique,

Bedankt voor jullie reactie!
    Voor vragen kunnen jullie het beste mailen naar: info@stichtinghuifbedrijdenwalcheren.nl

3. Hallo, ik heb u een mail gestuurd, voor informatie, zou u mij terug willen mailen of bellen?