Over ons

Welkom op de website van Stichting Huifbedrijden Walcheren. Op deze website geven wij u een inzicht in ons project betreffende ‘huifbedrijden’ voor verstandelijke of lichamelijke patiënten. Met onze speciale beleerde paarden maakt u een rit met het huifbed door het Veerse bos. Een rit duurt ongeveer 30 minuten en kost vanaf €17,50.  Het huifbedrijden is niet nieuw, maar is wel nieuw voor Walcheren (Zeeland). Het paard blijkt een uitstekende therapeut te zijn voor gehandicapten.

Huifbedrijden Walcheren biedt ontspanning en therapie voor verstandelijke of lichamelijke patiënten

Voor deze groep meervoudig gehandicapten, wordt in verhouding heel weinig gedaan, maar het paard als therapeut is inmiddels bewezen in diverse plaatsen in Nederland. Wanneer deze meervoudig gehandicapten op het ritme van de paarden meebewegen en de warmte van de paardenlijven voelen ontspannen zij zich en wordt de bloeddoorstroming bevorderd. Het is een optimale massage.

Bestuurssamenstelling Stichting Huifbedrijden Walcheren

Voorzitter – mevr. Netty Westerbeke – (Tel. 06-18568969)
Secretaris – mevr. Marit Hardy-van Elswijk – (Tel. 06-20531013)
Penningmeester – mevr. Willemijn Boone – (Tel. 06-22020881)

Beloningsbeleid
Er wordt geen beloningsbeleid gehanteerd. De stichting bestaat voor 100% uit vrijwilligers.

Voltooide actie’s uitgevoerd door Stichting Huifbedrijden Walcheren

• 2012 – 2013 | Fondsen werven voor de aankoop/realisatie van een huifbedwagen, paarden, tuigen en een laadstation met tillift
  • nov 2013 | Gecertificeerd huifde aangeschaft. Huidbed beleerde Welsch pony’s (Mieske en Sterretje) incl. volledige tuigage aangekocht
  • dec 2013 | Toestemming staatsbosbeheer voor de geplande route door het Veerse bos